7 maj 2014

"Intymna teoria względności" J. L. Wiśniewski





Opis:
Zbiór opowiadań o najintymniejszych zakamarkach ludzkiej duszy, ukazujący zaskakujące powiązania między biologią czy chemią a reakcjami psychologicznymi, emocjonalnymi człowieka. Jak ważny jest dla małżeństwa jest tlenek azotu? Jakie są przyczyny uczucia lekkości, które ogarnia człowieka po pierwszej spowiedzi? Jaki wpływ na limfocyt T4 może mieć miłość?
W Intymnej teorii względności Janusz L. Wiśniewski wyjaśnia te i inne zależności, łącząc w sposób nieco postmodernistyczny język literacki z kodem naukowym.
Intymna teoria względności to także opowieść o różnych rodzajach miłości i śmierci, nadziei i rozpaczy zainspirowana autentycznymi ludzkimi losami. Ukazuje portrety niespełnionych kochanków, bezradnych rodziców, niekochanych dzieci, samotnych ojców. Postęp technologiczny i naukowy w niczym nie zmienia ich dramatów.

Opinia:
Na pewno dla fanów psychologii, których istnieją zagadnienia rodzinne i związków. Z jakiegoś powodu najbardziej zapamiętałam sobie fragment, który odpowiada na pytanie z opisu: "Jak ważny jest dla małżeństwa tlenek azotu?". Zbiór opowiadań o autentycznych ludzkich losach, o ludziach, których możemy mijać każdego dnia.
Nie polecam książki komuś, kogo kompletnie psychologia, chemia czy biologia (w ludzkim funkcjonowaniu) nie interesuje. Sama miałam pewne obiekcje zanim zaczęłam czytać. Niektóre opowiadania skłoniły mnie do rozmyśleń, niektóre przeczytałam od tak sobie - bo jak czytać to od deski do deski.
Może nie jest to najlepsza książka, jaką czytałam, ale na pewno godna uwagi w swoim gatunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.