29 kwi 2015

TOP 10: najlepsze książki fantasy

Zauważyłam taką zabawę na kilku blogach i też postanowiłam się pobawić. Sądzę, że w ten sposób mogę Wam przybliżyć mój gust, będziecie lepiej wiedzieć, czego na blogu się spodziewać... I w komentarzach zachęcam Was to typowania np. swojego TOP 3 :) Bo jestem ciekawa Waszych wyborów ^^

Dzisiaj wybrałam temat Najlepsze książki fantasy. Tematy będą różne, posty będą się pojawiały nieregularnie, raczej wtedy, gdy będę miała ochotę taki post napisać :) A teraz bez zbędnej paplaniny - przejdźmy do rzeczy :)


Tak, tak to było do przewidzenia, że na pierwszym miejscu pojawi się coś J. K. Rowling. Postanowiłam jednak typować książki, nie serie - no chyba, że zrobię TOP 10 serii ^^ Dlaczego akurat ta część? Po prostu kiedy już się zastanowiłam, stwierdziłam, że lubię ją najbardziej. Dzieje się tam wiele, poznajemy bliżej Snape'a, Lily i Jamesa. Ponadto nauki Harry'ego u prof. Dumbledore'a są naprawdę interesujące i wiele wyjaśniają, ale pozostawiają też niedopowiedziane tajemnice, które Harry musi rozwiązać sam. 



A więc, dlaczego wybrałam akurat pierwszą część wiedźmińskiej sagi? Ponieważ poprzedzające ją opowiadania nie były tak świetne, jak sama saga. To dopiero od Krwi elfów wszystko się dla mnie zaczyna. Ogółem uwielbiam całą wiedźmińską sagę (która niestety stoi w biblioteczce mojego brata, bo to jego książki). 





Zdecydowanie najbardziej lubię część trzecią, gdy do drużyny przyłącza się Lydia. Wnosi ona do książki humor, ponieważ Thorn cały czas się z nią drażni oraz wątek romantyczny. Poza tym w tej części powstaje Zadymiarz, ale dopiero czytając, dowiecie się, co to takiego ^^




4. Zwiadowcy. Ruiny Gorlanu
Pierwsza część serii Zwiadowcy to według mnie do tej pory najlepsza, choć kolejne dwie, które miałam już przyjemność czytać też są genialne. W tej części jednak najlepiej możemy poznać Willa, poza tym całe to szkolenie bardzo mi się podobało. Dodatkowo początki Horace'a, a także poznawanie postaci Halta - tajemniczego, który chyba nigdy się nie uśmiecha. No i kalakary - chyba nie chciałabym ich spotkać, ale to, w jaki sposób zostały unicestwione było po prostu genialne!




5. Władca Pierścieni. Powrót Króla
A więc półmetek... Dlaczego akurat trzecia część?  Ponieważ tam akcja najbardziej się rozkręca, szykuje się wojna, wszędzie pełno magii, strachu oraz mężnych rycerzy (lub mniej mężnych oszustów i zdrajców). Poza tym powrót do domu dla hobbitów wcale nie oznacza sielanki i to zaskoczenie najbardziej przypadło mi do gustu.






6. Zakazane noce z wampirzycą
Romans paranormalny, ale również fantasy poprzez wzgląd na zmiennokształtnych i wampiry. Bardzo podoba mi się w tej książce motyw wojny krwiożerczych wampirów z tymi, które żywią się krwią syntetyczną. No i - główną bohaterką jest właścicielka klubu ze striptizem dla pań :3





7. Przekraczając granice
Książka dość nietypowa opowiadająca o jednym świecie, do którego czasem trafiają wyrzutki z innych światów. Bohaterką książki jest właśnie dziewczyna, którą ta przerzutka uratowała przed śmiercią. Wplątuje się ona w królewskie intrygi, zakochuje w królewskim błaźnie, który wcale nie jest tym, za kogo się podaje oraz rozwściecza damy dworu, które rzucają na nią klątwę. Uwielbiam humor w tej książce!






8. Jake Ransom i Władca Czaszek
Książka raczej dla młodszej części czytelników, choć ja osobiście ją uwielbiam. Autor porusza zagadnienia czasu, podróży w nim oraz krainy, do której ktoś lub coś sprowadza wszystkie starożytne ludy. Spotkacie Wikingów, praczłowieka oraz magów. A wszystko to w towarzystwie rodzeństwa, które sądzi, że właśnie w tej krainie zaginęli ich rodzice.






9. Ja, diablica
To już druga pozycja polskiego autora w tym TOP 10, choć zazwyczaj unikam polskich pozycji. Nie dlatego, że uważam, że Polacy nie potrafią pisać, ale zazwyczaj poruszają tematyki, które mnie nie interesują. Ja, diablica to pierwsza część trylogii i po prostu nigdy nie spotkałam się z równie fajnym pomysłem i cudownie przemyślaną i zabawną realizacją. Tak, tak humor to druga fabuła tej książki. Ale - która z nas nie chciałaby zostać diablicą obok Kleopatry i targować się o śmiertelne dusze, które muszą wybrać - piekło czy niebo? A piekło to wcale nie taki zły wybór.




10. Mroczny sekret
Dlaczego ja wybieram same książki z trylogii. serii lub cyklów? ☻ Z tej trylogii wybrałam również pierwszą część, ponieważ najbardziej mi się podobało wprowadzenie do historii Gemmy. Potem również było to ciekawe, ale nie aż tak jak część pierwsza. No i jeszcze Kartki... Ojej, to dopiero nie przystoi dobrze wychowanej dziewczynie.




Mam nadzieję, że zabawa Wam się podoba. Zachęcam do TOP 3 w kom., możecie też dawać pomysły na kolejne TOP 10 :)

11 komentarzy:

  1. Potter, Wiedźmin i Władca - popieram, reszty nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko numery 1, 3 i 4, ale Twój post bardzo mnie zachęcił do pozostałych :D
    Pozdrawiam :)
    of-books-and-coffee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam aż dwie pozycje. :o Kilka innych miałam tylko w ręku. A "Krew elfów" jet jedyną częścią Wiedźmina przez jaką przebrnęłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Z twojego Top 10 czytałam tylko Zwiadowców i cieszę się, że ich tutaj umieściłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Harry Potter, Wiedźmin i Władca Pierścieni - zdecydowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wcale Ci się nie dziwię, że w Twoim rankingu pojawił się akurat VI tom serii o Harry'm Potterze. Sama ubóstwiam go całą sobą i gdyby nie wiele innych książek, które czekają na swoje pięć minut, z pewnością czytałabym Księcia Półkrwi na okrągło. Jeśli chodzi o pozostałe książki to mój Brat z pewnością podzieliłby Twoje zdanie jeśli chodzi o książki Flanagana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja całą serię czytałam już kilka razy i zrobiłabym to ponownie, ale inne książki też powinny mieć swoje 5 minut, jak sama stwierdziłaś. W Zwiadowcach jestem przy tomie 6 dopiero ^^ Ale i tak już się wciągnęłam.

      Usuń
  7. Z niektórymi podpunktami, jak najbardziej się zgadzam ^^ Pani Miszczuk jest naprawdę niesamowita! I poza tym: kto nie kocha Beletha?
    Moje trio to:
    1. "Szklany tron" Sarah J. Maas - Pewnego dnia uznałam, że dziewczyna-zabójczyni to ciekawy pomysł. Książkę pochłonęłam szybko, pokochałam główną bohaterkę, jej historię, charakter, dałam się całkowicie pochłonąć historii. Druga część tej serii wywołała u mnie tak skrajne emocje na przestrzeni 100 stron, jak jeszcze żadna książka. Teraz tylko czekać do jesieni na trzecią część!
    2. "Dożywocie" Marta Kisiel - Z polskich autorek najpierw polubiłam bardzo Miszczuk, a zaraz po tym panią Kisiel. I teraz to właśnie autorka "Dożywocia" jest moim osobistym guru. To, jak ona bawi się językiem polskim jest świetne. Do tego bardzo odpowiada mi jej poczucie humoru.
    3. Tutaj najchętniej wpakowałabym dwie książki. A może nawet więcej, ale zostanę przy dwóch. "Druga szansa" wcześniej już wspomnianej Miszczuk. Osobiście uznaję to za najlepszą książkę, jaką napisała. Oraz "Czerwień rubinu" Kerstin Gier o podróżach w czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklany tron oraz Czerwień rubinu mam w planach :)

      Usuń
  8. Świetne top 10. Ja na pierwszym miejscu na pewno wytypowałabym którąś z książek z serii "Miecz Prawdy", ale z dalszymi miejscami zdecydowanie miałabym problem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tego Top'u przeczytałam (o zgrozo!) tylko Harry'ego Potter'a, ale mam nadzieję zapoznać się w przyszłości z resztą pozycji :)

    OdpowiedzUsuń

Nie piszcie linków w komentarzach - zawsze odwiedzam Wasze blogi!

Za każdy komentarz osobie, która przeczytała post dziękuję ☻

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.